torsdag 14 april 2011

Vad fort veckan har gått

Jag har träffat 13 skolklasser den här veckan. Det kanske låter mycket, men författarbesöken på biblioteket har varit storsamlingar med flera klasser närvarande samtidigt. Jag har också träffat en bokklubb för barn mellan 9-12 år på Borås Stadsbibliotek (Boksnokarna) som Anna-Karin Albertsson håller i. 
Då var också Katarina Dorbell från barnensbibliotek.se med och tog lite kort och ställde frågor, eftersom hon frågat mig om jag vill medverka som månadens författare på hemsidan, och jag självklart sa "Ja, jättegärna!"

Det känns som att den planering jag gjorde innan besöken har fungerat att hålla sig till, även om man får vara lite flexibel beroende på om barnen har läst någon av böckerna innan, vilka frågor de har och så vidare. Jag har i alla fall bara fått positiv respons. Och nu känns det som att jag gärna åker ut till fler skolklasser. Det har ju varit så kul!

Den här veckan har jag också tackat ja till en förfrågan om att medverka vid ett storseminarium under Bokmässan, tillsammans med två andra författare. / Hej så länge ... från Ann Caroline Håkans

1 kommentar:

Kerstin LH sa...

Mest av allt är det nog en fördel att ha lärarbakgrund när man står inför stora eller små grupper av unga medborgare. Man liksom vet att en planering aldrig håller till punkt o pricka ;)

Kul att få följa dig på din "första" skolbesöksvecka. Tack!