lördag 10 juli 2010

Het sol stickande värme

När jag gick ut med sandpapper till det vita bordet blev jag förvånad stående.Färgen låg stilla och slät på det. Blåsorna hade försvunnit. Jag granskade det noggrant och såg att det fanns några små prickar kvar. Då hade jag inte drömt. Göran fixade både rullgardin och gardinstång igår kväll. Mina grafiska blad som jag tryckte måste jag trycka om tyvärr. Det blev några svarta streck som såg ut som måsar på dem, men eftersom strecken inte finns på plåten kan jag inte sälja dem. Jag väntar till nästa vecka och då skall jag också skära passepartouer till mina blad.
Jag köpte fem böcker på biblioteket igår för tio kronor. "Marco Polos resor i Asien" och en som jag inte hade läst avVilhelm Moberg, "A.P. Rosell bankdirektör". "Vettvillingar" av Mankell, "Spår" av Louise Erdrich som handlar om Indianstammarnas kämpande för att behålla sitt land. Hon är av indiansk och tysk-amerikansk härkomst står det på baksidan av omslaget och "James Galway flöjt" en present till min son som spelar sax och japansk flöjt.



Alchemist en av mina favoritrosor blommar och sänder ut sin väldoft. Jag ställer mig hos den varje morgon och får energi. Den bleknar efter ett tag och blommar inte länge. Jag är matt av värmen och åskan ligger i luften.
Anita Steiner

Inga kommentarer: