tisdag 22 juni 2010

Suddgummi och virrvarr

Jag tycker att det är bra att vi är många som tecknar och skriver.
Alla har ett eget uttryck och alla behövs. Det är en styrka för svenskt kulturliv att vi är många som vill dela med oss av vår kunskap och det finns ett behov av olika stilar och manér.
Att kunna ta del av den värld som boken utgör är viktigt för oss alla, en värld där varken reklam eller kommersiella intressen bör styra.

Jag tycker om att tänka på oss kulturarbetare som suddgummi i samhällets virrvarr, vi gör små luckor och ju fler vi är desto luftigare och friare samhälle för alla.
I morgon ska jag presentera bilder av mina favorit illustratörer från Frankrike, Italien, Sverige och England, de är väldigt duktiga.
            Kolla det!
            Caroline Röstlund

2 kommentarer:

BBN sa...

Ser fram mot det, kul!
/Pia

Jessika sa...

sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min.... som det står i visan!