lördag 5 juni 2010

Affirmationer, mål och visioner

Jag tror på det där med affirmationer. Att repetera och intala sig själv något specifikt, gång på gång tills det blir en sanning för en själv. Programmera hjärnan att verkligen tro på att det är möjligt och att det är en sanning. Sakta men säkert börjar man tro att man kan nå sina mål. Självförtroendet blir bättre, liksom självkänslan. Jag är bra! Och jag kan nå mina mål! Man blir stärkt, ger sig själv kraft, styrka, bekräftelse och beröm, och det blir lättare att tro på att man kan nå dit man vill.


Jag har en vision om hur jag vill att min framtid ska se ut rent jobbmässigt. Jag vill skriva fler Tommy & Flisen-deckare, jag vill skriva barn/bilderböcker, jag har en ny serie i huvudet som riktar sig till barn på lågstadiet som jag längtar att komma igång med. Planen är att det ska bli sju böcker i den serien. Periodvis är jag ute på skolor och träffar läsare och gör författarbesök.

Jag och min man har börjat skriva lite låtar tillsammans. Jag skriver texten och han skriver musiken. På vår dotters dop sjöng vi en sång till henne i kyrkan som vi hade skrivit till henne. Vi har gjort låtar inom olika genrer, och målet är att i framtiden sälja låtar till olika band. Låter kanske som ett omöjligt projekt, men jag tror stenhårt på att det är möjligt. Kanske bildar vi ett gemensamt bolag där vi skriver musik.

Jag ser framför mig hur det blir så i framtiden. Jag ser i bilder hur jag sitter och skriver böcker, att det går bra, hur jag och min man skriver låtar som blir sålda till olika band osv. Att jag kan styra över min arbetstid, tillbringa mycket tid med vår dotter, och att det är en rolig blandning i mitt jobb.

Jag frågar mig själv ibland vad jag skulle göra om jag vann hundra miljoner, som för att då och då stämma av om jag är på rätt väg, om jag gör det jag verkligen vill göra. Svaret blir att jag skulle fortsätta att skriva deckarna om Tommy och Flisen, för att jag tycker det är så kul. Och jag skulle dessutom skriva andra böcker, samt låttexter. Så det känns väldigt bra, jag gör det jag vill göra.

Och längs vägen kommer jag att utforma nya mål som jag vill uppnå, och till det kommer det nya affirmationer.

Hälsningar
Lena Lilleste

1 kommentar:

Jessika sa...

Jag hoppas att du lyckas med allt det där, det verkar som bra idéer alltihop!