måndag 31 maj 2010

Lite om mig

Den här veckan är det jag som gästbloggar här på sidan. Jag heter Lena Lilleste och jag har skrivit sju deckare om bästisarna Tommy & Flisen. Nästa bok som kommer ut är den åttonde boken om killarna, och jag kommer att berätta om min skrivprocess någon av dagarna under min bloggvecka.


Jag är hemmahörande i Mölndal och jag är gift och har en liten dotter på fem månader. Den här vårterminen är jag mammaledig, så den mesta tiden ägnas självklart åt lilla tösen. Men visst hinner jag fundera på mitt skrivande, mina kommande projekt, visioner, svara i gästboken, maila svar till läsare och på olika förfrågningar samt annat smått och gott mellan nappflaskor, blöjbyten promenader och pusskalas.


Till hösten ska min man vara pappaledig och eftersom han är lärare kommer han ju att vara hemma från juni-januari. (Sen får vi se hur vi delar upp nästa vårtermin mellan oss) Det betyder att jag kommer att börja skriva redan när han går på sommarlov. Och till hösten kommer jag att skriva, det är Bokmässa och jag kommer att vara iväg och göra författarbesök. (Och när jag ska lite längre bort med övernattning kommer det att vara kul, för då följer mina två fans med mig!) Kanske ska jag också få lite andra skrivprojekt i rullning. Vi får se …


Under veckan kommer ni att få veta mer om mitt skrivande, hur jag får idéer till mina böcker, hur jag jobbar etc. Sen får ni nog reda på lite mer om mig också. Lite bilder ska jag också lägga in.


Hej så länge!! /Lena Lilleste

Inga kommentarer: