fredag 16 april 2010

Skolturné i Ale, dag 5 - del 2

Det var bättre förr. Särskilt i skolan. Numera sitter ungarna med fötterna på bänkarna, pratar i sina mobiler, hotar lärarna med kniv (om de över huvud taget är på plats) och är allmänt vidriga. NOT, som Borat säger.

Tvärtom - ungarna är som änglar, tusen gånger trevligare och mer ambitiösa än de var på min tid. Se nedan delar av Nödingeskolans klass 5Ö hur de jobbar med den skrivövning som jag brukar avsluta mina timmar med. De har 10-15 minuter på sig och nästan alla lyckas åstadkomma något, precis alla försöker.

Respect!



1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad jag håller med ang att det är bättre nu i skolan än under min egen skoltid (70-80-tal)! Brukar tänka påå det när jag är ute och besöker skolor. Mer respekt från alla håll och är det nåt som är åt skogen så får man ju faktiskt nämna det vid namn idag...kul när saker och ting blir bättre:)